Friday, December 7, 2012

Love

Assalamualaikum.

Saya tak pandai bermadah kata. Berbunga-bunga. Tu lah sebab Bahasa Melayu saya susah nak dapat A. K sedih. K abaikan zaman silam.

Post kali ni rasa macam nak bercerita tentang cinta atau Bahasa Omputihnya love :) What is love? Love is just too subjective and hard to define. It depends on the person itself. Different people has different perspective on this matter.

Jenis cinta :

1. Cinta kepada Yang Maha Esa
2. Cinta kepada Rasul
3. Cinta kepada agama
4. Cinta kepada ibu bapa
5. Cinta kepada adik beradik
6. Cinta kepada ahli keluarga
7. Cinta kepada suami
8. Cinta kepada isteri
9. Cinta kepada sahabat
10. Cinta kepada kekasih
11. Cinta kepada negara
12. Cinta kepada hobi
13. Cinta kepada cita-cita
14. Cinta kepada idola
15. Cinta kepada haiwan peliharaan

Okay,sampai situ je jenis-jenis cinta yang ada dalam kepala saya. Well yang ke 7 belum lagi, hehe. Yang ke 8 dan 15 tak akan terjadi.

So, cinta ni bukan hanya untuk kekasih semata. Open your mind people. Percaya. Tanpa cinta dari kekasih,kita masih punya cinta dari yang lain. So live your life.

Bercinta kerana ada rasa cinta. Bukan bercinta hanya untuk have fun. Tak faham dengan budak-budak yang sibuk bercinta dengan 23456789 orang dan bangga bila buat macamtu. Dan dengan 23456789 orang tu juga kata sayang cinta bagai. Hello! Tak rasa macam nampak murah ke? Maaf kalau terkasar bahasa.

Ya saya mengaku saya bercinta. Dan saya bangga kerana saya betul-betul mencintai dia (ayat novel). K takpe sesekali. Hampir 3 tahun dah :) Bukan senang nak go through 3 tahun tu. Inikan pula nak go through lagi 6 tahun. But nothing impossible.


#Google

The conclusion is,saya lapar nak lunch. Salam :)





No comments:

Post a Comment